Dijital dönüşüm 2023’te ikinci el otomotivi belirleyecek
İSTANBUL (İGFA) – İkinci el oto alım satım pazarında yenilikçi modeliyle fark yaratan Kavak, 2022 yılında da büyümesini tüm hızıyla sürdürdü. Kavak, Carvak markasıyla Türkiye pazarına girerek kısa sürede önemli başarılara imza atarken, pazarın bugününe ve geleceğine yön veren firma oldu. 2022’yi değerli kılan ve gelecek yıl için öngörülerini paylaşan Carvak Türkiye CEO’su Mehmet Çelikol, 2022 yılının ikinci el otomobil alım satım pazarındaki en değerli trendin dijital dönüşüm olduğuna vurgu yaparak, geleceği belirleyecek ana trendin altını çizdi. 2023’te pazarın yönü yeniden dijitalleşme olacak.
Çelikol, “İkinci el piyasası dünyada ve Türkiye’de halen hakim bir branş. En çok dönüşüme ihtiyaç duyan dallardan biridir. Bu ortamda pazarımızdaki dijital dönüşüm hız kesmeyecek. Pazardaki firmalar kendilerini teknoloji şirketi olarak konumlandıracak ve bu doğrultuda stratejiler geliştireceklerdir. Otomobil endüstrisi oyuncuları, artan dijitalleşme de dahil olmak üzere yeni iş modellerine daha fazla odaklanacak. Bunun en güzel örneklerinden biri bence Carvak. İş modelimiz ile hız ve teknolojiyi bir araya getirerek pazarın güvenilirlik ve şeffaflık ihtiyacını karşılıyoruz.”
Çelikol’e göre sektördeki deneyime katkı sağlayan teknolojilerin değeri giderek artacak ve özellikle yapay zeka kullanımı yaygınlaşacak.
Yıl başından bu yana ikinci el araç fiyatlarının yüzde 40’ın üzerinde arttığını belirten Çelikol, ülkemizdeki ikinci el araç alım/satım hacminin yıl sonunda yıllık 6 milyon adedin üzerine çıkmasını beklediklerini bildirdi. 2022.
Mehmet Çelikol, elektrikli araç pazarının 2023 yılında çok gelişecek pazarlardan biri olduğunu, bu pazardaki gelişmelerin ikinci el pazarına da yansımalarının olacağını söyledi. Çelikol, “Son 5 yılda ülkemizdeki toplam otomobil sayısındaki artış yıllık yüzde 3-4 bandında olurken, elektrikli ve hibrit araç kategorilerinde yıllık büyüme yüzde 100’ü geçti. . Henüz küçük bir pazar olmasına rağmen ülkemizdeki elektrikli araç pazarı önemli bir gelişim içerisinde. Öte yandan ülkemizdeki elektrikli araç sayısı Almanya gibi gelişmiş ülkelere göre daha az. Yani Almanya’da elektrikli araçlar pazarın yüzde 2,2’sini oluştururken, ülkemizde bu oran yüzde 0,1 bile değil. Evet bu küçük bir bilgi ama içinde büyük bir potansiyel barındıran bir bilgi. 2023 yılında elektrikli araç pazarında önemli gelişmeler olacağını ve bunun ikinci elden yansımalarının mutlaka olacağını öngörüyoruz.”
kocaeli escort
adıyaman escort
afyon escort
agrı escort
aksaray escort
amasya escort
ardahan escort
artvin escort
balıkesir escort
bartın escort
batman escort
bayburt escort
bilecik escort
bingöl escort
bitlis escort
bolu escort
burdur escort
çanakkale escort
çankırı escort
çorum escort